Onderzoek

Hugo Bronkhorst doet onderzoek naar de invloed van onderwijs in logisch redeneren op redeneervaardigheden. Logisch redeneren is een domein binnen het nieuwste vwo-examenprogramma voor wiskunde C.
Reeds tijdens zijn master aan de Rijksuniversiteit Groningen raakte hij geïnteresseerd in logica en logisch redeneren. Onder het tabblad Downloads vindt u zijn afstudeerscriptie.

Hugo doet onderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft hiervoor een NWO promotiebeurs voor leraren.

Key publications:
Bronkhorst, H., Roorda, G., Suhre, C., & Goedhart, M. (2021). Student development in logical reasoning: Results of an intervention guiding students through different modes of visual and formal representation. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s42330-021-00148-4

Bronkhorst, H., Roorda, G., Suhre, C., & Goedhart, M. (2020). Logical Reasoning in Formal and Everyday Reasoning Tasks. International Journal of Science and Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s10763-019-10039-8

Foto: Paul Voorham (Ministerie van OCW)